Lichen sclerosus

Lichen sclerosus is een huidaandoening waarbij de huid rondom de vagina langzaam haar elasticiteit verliest. De huid wordt dikker, voelt strak aan en wordt wit van kleur. Op den duur kunnen de kleine schaamlippen verdwijnen en kan de toegang van de vagina versmallen of verharden. Deze chronische ziekte zorgt voor pijnklachten en jeuk en kan veel impact hebben op het seksleven.
Het invaliderende effect dat deze ziekte kan hebben op het dagelijkse leven, zorgt vaak voor veel verdriet.

Vaak wordt als eerste geprobeerd de klachten te verminderen door middel van het smeren van hormoonzalf. Deze zalf neemt echter niet de oorzaak weg en na verloop van tijd komen de klachten weer terug. Bovendien kan de huid na verloop van tijd dunner worden. De FemiLift laser biedt een aanzienlijk beter resultaat bij deze aandoening. Omdat we de aangedane huidlaag kunnen verwijderen, komt een nieuwe, gezonde huid tevoorschijn.

Bij lichen sclerosus wordt alleen de buitenkant van de vagina behandeld. U hoeft niet onder narcose en dankzij een lokale verdoving verloopt de behandeling pijnloos. Het resultaat is blijvend, maar de ziekte wordt niet gestopt. Wanneer zich in de loop der tijd nieuwe aangedane plekken vormen, kunt u opnieuw behandeld worden.

Aandoeningen

Bezoekadres: